《ART呃》硬是要你只有一個解讀

JUDAS:《ART呃》,神戲劇場製作,JUDAS看的是2021年8月20日的場次。

不知道大家有沒有印象,《ART》這個劇本其實在香港已上演過幾次,曾譯作《望框框的男人》、《男磨坊》,以及最中性的《藝術》。雖然做過很多次,有一次還有男神黃子華演出MARC一角。但不知為何,JUDAS入場的那場,觀眾仍然對劇本一無所知,在MARC用箱頭筆畫花了畫作之後,就以為戲已經完結,到三人抹畫時,就全場拍手,好像很不喜歡劇作,終於完了趕瘟神似的。

劇本很簡單,就是三個大男人,為了一幅畫究竟算不算是藝術抝來抝去、扭來扭去,由畫作是否動人講到三個人之間有沒有成長、有沒有進步、再說到三個之間有沒有朋友間應有的尊重。微言、大義。我想劇作者Yasmine Reza應該在劇評界「食過很多屎」,反正我寫乜你哋都鬧,今次我就特登寫張白紙,任你interpret,國王的新衣,擺明串你哋,係又點?

就是因為劇本本來就是想說「藝術」的可詮譯性,包含無限解讀的可能性,當劇名選擇了強烈指向性的「呃」,就只留低兩個plot俾觀眾: 「這幅畫是騙人的嗎?」、「朋友之間應該呃呃氹氹友誼永固嗎?」係得嘅,不過這個戲可讀性咁高,你真係要做到咁低手咩?真係咩?

第一個要鬧的當然是作為團隊的領導人的導演。張銘耀的眼高手低都聞名遐邇嘅,今次拎到呢個咁witty、咁人性、咁男人同時又細膩嘅劇本,竟然做到咁鬆散,最慘係三個演員的狀態、energy level ,甚至對劇本對角色的理解,都唔aligned,都可算奇葩。燈光和舞台設計都係有咁低手得咁低手,乜都要多,演員喺同對手鬥完咀之後要轉身向觀眾monologue咪monologue囉,導演要演員特登行出嚟,特製一個set加個燈框俾佢,話俾全世界聽「依家佢係焦點」,都算,仲要佢支咪特登加迴音扮心聲!小學禮堂舞台劇嚟㗎喎大佬?

三個演員都各有瑕疵。黃秋生一企出嚟,就已經是大大句字幕「大家都知我最好戲啦,不過今次我唔搶foc喇,留返俾啲後生」寫喺頭頂,扮內斂,結果我只係見到一個完全唔focus,連眼神都係渙散嘅演員。有人話黃秋生最好睇係掟果仁嗰段,起碼見佢真係玩緊,對眼係集中嘅。計我話,佢最精彩係拎膠樽爆樽嗰段,嗰段明顯冇排,見到佢拎住支膠樽喺朱栢康身邊撩撩吓,扮晒要打陳淑儀,然後喺一個最唔啱嘅timing「扮唔小心」扑咗落去朱栢康度,然後朱栢康要react to 嗰吓細到連去捽腳都會忍唔住鬧個技師駛唔駛咁hae然後舉手彈鐘嘅力度。但朱栢康竟然暈低咗。而黃秋生喺呢一段,係充滿comment,係充滿嗰種「既然你用鳩choice,我就鳩做,睇吓邊個鳩啲」嘅張力,勁鳩、勁好睇。

朱栢康真是慘,佢好努力,努力去搏滿堂掌聲,佢為咗演繹Yvan 呢個角色,真係成個瘦咗。佢一個做晒未婚妻、生母、繼母、未婚妻繼母當然娛樂性豐富,最多掌聲亦在那一刻。但你要留意,三個人裹面得一個努力係冇用嘅,點解要交俾一個唔係帶戲嘅角色去做最搏掌聲嘅一個?要佢去做小丑?

陳淑儀演Serge一點點都不似外科醫生(不論身形、形態及形體),連最簡單嘅拎幅三百萬嘅畫出嚟,幅畫一啲都唔似三百萬,就咁吊吊揈拎出嚟、吊吊揈拎返入房,掉以輕心。唔好睇少呢種掉以輕心,呢種掉以輕心就代表呢幅畫喺佢心目中係冇重量嘅,而就係當佢最後拎支箱頭筆出嚟俾Marc嘅時候,呢一幅冇重量嘅畫,畫花佢,有乜重要?朋友比心目中嘅藝術重要?my ass!

想想,Yasmine Reza還真是慘,之前幾次正正經經高水平演出時觀眾不上心,這次不算佳作卻得到好反應。可想而知,在香港,好的劇本本來流通量就不足,養不起劇場人。

依家我哋居住嘅地方,已經夠晒只得一種解讀嘅方法,如果連睇劇,都只有一種解讀方法,未免太過淒慘,而今次呢個慘,我blame張銘耀、我blame黃秋生、我blame神戲劇場。

最後,就真係要講句難聽嘅真心話。真的不要說什麼「創作自唔自由」住,就算是在劇場很自由的時候,你有冇支持過先?有冇睇過先?有冇鼓勵過劇場進步先?如果冇,咁唔係好自由嘅時候,哭什麼喪?如果你係支持嘅,無論幾鳩嘅劇,睇吓佢,評吓佢,甚至笑吓佢,起碼等人知道自己有人睇吖好冇?

不要讓劇場人太灰心,好嗎?

Leave a comment